آموزش دینی؛ مهم‌ترین مؤلفه برنامه ریزی برای مقابله با تهاجم فرهنگی
کد خبر: 3617395
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
حجت الاسلام شاه آبادی تأکید کرد:

آموزش دینی؛ مهم‌ترین مؤلفه برنامه ریزی برای مقابله با تهاجم فرهنگی

گروه اجتماعی: رئیس مؤسسه غدیرشناسی یکی از مهم‌ترین مؤلفه های برنامه‌ریزی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان را آموزش دینی عنوان کرد و گفت: نیاز‌سنجی و نوآوری بایستی مهم‌ترین اولویت در فعالیت های آموزشی دینی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، حجت‌الاسلام سعید شاه آبادی، رئیس مؤسسه غدیرشناسی در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اظهار اینکه مؤسسه غدیرشناسی با رویکرد پژوهشی، آموزشی و معرفتی جهت توان افزایی دینی در مقابل شبهات فعالیت می‌کند، گفت: در همین راستا بنا داریم تا کلاس های آموزشی عمومی ویژه طلاب و روحانیان را در چندین استان کشور برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های این مؤسسه با اذن نماینده ولی فقیه در استان ها انجام می‌شود، ادامه داد: زمانی که حلاوت این کار معرفتی بر ذائقه مردم بنشیند،آنها خود برای برگزاری و شرکت در سطوح بعدی این آموزشها پای کار می آیند.

این مقام مسئول از برگزاری دوره آموزشی دو روزه غدیرشناسی ویژه طلاب مستقر، مبلغه ها و روحانیون طرح هجرت در 13 استان کشور خبر داد و گفت: این دوره های آموزشی بایستی تا دهم شهریور ماه همزمان با فرا رسیدن عیدقربان در 13 استان کشور برگزار شود.

حجت‌الاسلام شاه آبادی با اشاره به اهمیت شناخت نیازهای دینی مخاطبان تاکید کرد: نیاز سنجی و نوآوری بایستی مهمترین اولویت در فعالیت های آموزشی دینی باشد.

حجت الاسلام جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی را معرفت افزایی مردم در حوزه دین عنوان کرد و افزود: فضای کشور در دهه های اول انقلاب با مقطع کنونی متفاوت است و در این دو دهه اخیر رشد فزاینده تکنولوژی از جمله فضای مجازی و تسلط ماهواره ها بر بسیاری از کشورها وجود داشته که تثیرات زیادی بر مخاطبان گذاشته است.

 

وی با عنوان اینکه در مسائل فرهنگی انسجام و غایت و هدف کار را ترسیم نکردیم، افزود: باید برنامه ریزی برای تعیین هدف مشخص انجام شود.

حجت‌الاسلام یاری با تاکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نیز سلسله آموزش هایی را در رابطه با مسائل مختلف دینی دارد، حرکت مؤسسه غدیر شناسی را قابل تقدیر دانست.

این مسئول فرهنگی زمان شناسی، مخاطب شناسی و موضوع شناسی را نیاز برای آموزش ها خواند و خاطرنشان کرد: این سازمان آمادگی دارد تا همکاری لازم را جهت برگزاری این کلاس های آموزشی داشته باشد.

captcha